pátek 12. srpna 2011

Dovolena v srdci pískovcových skal

30.7. sobota
Je zataženo a hnusně, měli jsme s Péťou v plánu už vyrazit tento den do okolí Ádru, ale počasí bylo proti, proto jsme zvolili mnohem bližší oblast Mladkov,

kde zkouším pekelnej traverz od Martina Romance Beze Slov 7C+, bohužel jsem v něm totál dutej a ani si neškrtnu, trošku poprchává,

tak ještě zkusíme sousední oblast Zemskou Bránu, jestli náhodou nebude suchý projekt, a není. Z mé zvědavosti se jdu podívat přímo naproti parkovišti za řeku, kde vyčnívá nějakej kousek skály, bomba nacházím stropovej kýl, kterej toužím vylézt, ladím chvilku dopad a jde se na to. Ze začátku hodně tápám, je to dost silový, nohy nedokážu kloudně udržet na skále a chyty taky nic moc, pak příjdu na to dát si obě paty skoro za hlavu aby mě to nevyhodilo a je to zkrokovaný. Zkoušíme natáčet video, ale to se bohužel nezadaří. Po celkově asi hodině vzniká silová paráda Rituál někde na hraně do 7C.

Dělám ještě boulder vedle Náboženství 6B+ a jedem dom, protože silně mrholí.

31.7. neděle
Jedem už směr Bor, cestou počasí vypadá parádně, je pod mrakem a neprší, bohužel situace na místě je úplně jiná, trochu prší a silně mrholí, navíc v Boru je hustá mlha a všechno je jako nastříkaný vapkou. Jedem proto si udělat procházku na celej okruh  do Teplických skal, kde už jsem pěknou řádku let nebyl. Je to krása se vracet na místa, kde člověk chodil jako dítě a pozoroval tyto obrovské skály s určitým respektem.
Skály tvoří úžasný obrázky různých věcí:

Uděláme si taky pěkný výšlap na hrad Strmilov, který je nedaleko pokladny, vřele doporučuji, čeká na vás 300 schodů.

Odpoledne přejedem na Ostaš, kde jsem si vyhlídnul jeden nádherný projekt, tak se pustím do čístění a za chvilku mám hotovo.

1.8. pondělí
Je pořád hnusně a tak se jdem s Péťou projít do Bledných skal, je tam opravdu krásný bludiště, kde se člověk sotva plíží, prostě parádní procházka, dost mi to připomíná fontáčovský kameny, které tvoří krásný labyrint chodbiček a bludišť.

Cestou nazpět čistím a dělám dopad pod jedním secret kamenem :)

2.8. úterý
Chci se mrknout na kameny v Janovicích v Nových Dvorcích. Je trošku náhoda, že je nacházím, protože jsou hned vedle silnice, tesně za Janovicemi ( směr od Ádru ). Omrknu to a nejvíc mě zaujme pěkná převislá deska, dva metry převis a pak dva výlez. Jde o těžký dva kroky, pak už to chce si jen pohlídat výlez, vzniká tak Amatérům Rum! 7B+?

Odpoledne přejedem na Bor z český strany, kde se dá už trošku lézt. Dolézám si nějaký starší věci, který nevím za kolik jsou, Péťa úspěšně atakuje bouder na Kočáru, pak se jdem ještě podívat směr Kapitán a Maják, ale je to mokrý, tak nám velkou radost udělají lesní maliny, který jsou tady opravdu výborný.

3.8. středa
Ráno zkouším projekt na Ostaši, ale to ještě dost vlhý a solí se to, bohužel se mi podaří trošku ulomit klíčovej chyt a nevím jestli to má cenu vůbec zkoušet, když se to tak solí.

S Péťou si natrháme celej kelímek borůvek a jedem do Ádru, chceme si odpočnout v klidu u vody.

Vemem si matku a jdem, vyhlídnem si pěkný místo hned naproti ostrůvku, bohužel asi po hodině na nás nějakej debil zavolá, co tam děláme u vody, nemá cenu provokovat, tak raději volíme ústup. Je mi hrozně líto, jak se to tady v Ádru tou komercí úplně zničilo, měli jsme tady chatu do roku 2004 a tak před 10-15 lety jsem se tady koupal jako děcko a nikdo nic neříkal, bohužel v dnešní době tady převládá těžká komerce, mraky poláků, ze který má Ádr určitě pěkný peníze. Večer mi to nedá a jdu si zkusit Kejvmena 7C+?, jsem v tom docela dutej, je to lepší než minule, ale pořád mi to moc nejde a horko těžko to vůbec zkrokuju. To nic nemění na tom, že je to naprosto famózní boulder za otevřený bočáky, kde člověk traverzuje doprava a pořád ho to vyhazuje.

4.8. čtvrtek

Jedem na Bor už z Polska, ale moc mě to nejde, dneska boduje Péťa přelezením Šlupky Od Banánu 5B. Já si lezu nějaký starší věcičky.

5.8. pátek
Mám jasnej cíl se podívat na boulder Mistra Šach Pata 7A+, je to parádní převislá pecka, ještě dál pod okrajovkami za Pixiebobem a po půl hodině zkoušení to vylézám a příjde mi to docela těžký spíš to béčko.

Pak si ještě dám Teplýho Radka 7A+ od Vildy a Kozlíka, taková pěkná hravá hrana, hned vlevo od Genezis.

Ještě přelízám na Kurníku jednu novinku Kurník Pro Zkrslou Drůbež 7A-7A+. Péťa si rozlízá pár pěkných boulderu, bohužel v některých z nich chybí kousek.

Večer přijíždí kluci z Prahy Vilda, David a Vojta, probouzí mě a já se ještě s nimi dám do řeči.

6.8. sobota
Dnes si chci zkusit Magma, bomba věc hned vedle Nomena, s Vildou dáváme nadějný pokusy, ale v posledním kroku dost plaše seskakujem dolů, protože případným neudržením dalšího kroku se octnete mimo dopadovou plochu a stáváte se leteckou legendou Boru. Schodli jsme se s Vildou, že by si to zasloužilo 7C! Trochu mrholí a tak jdem dál směrem k Talismanovi, za ním děláme dopad na úplně super hraně, díky klukům za spolupráci. Vildovi se podaří dolézt do díry a pak metr není chyt a je záhadou jak toto místo udělat. Myslím, že to bude někde od 8A do 8B!

Jdeme zpět k Pixiebob 7C, kterýho tam Vilda pošle. s Péťou jdu na kamen Dysnilend, kde si vyleze všechny tři bouldery, tak má radost, doráží kluci hned na sousední kamen Poemex, kde Vojta hned lupne Climax 7A a za chvíli myslím i Climatex 7A+. Kozlík, tady ladí nějaký skok bez nebo s dírkou a Vilda vyleze né moc často lezený boulder Prontoflex 7B, po chvíli se loučíme s klukama a dovolená končí, musíme dom.

On the first day of my holiday, we planned on going to Adršpach area but ended up in closer Mládkov because of bad weather. I don’t succeed at Beze slov 7C+ but discover a new boulder - Rituál, somewhere around 7C.

The other day, we are off to Bor but the weather isn’t any better, so at least we go for a walk. In the afternoon we move on to Ostaš. The weather is not improving so we go for a walk again. We go to Adršpach area but I am disgusted how commercial it has become, you can hardly go for a swim where I used to swim as a kid.

Later on, Vilda, David a Vojta come from Prague. We have a few attempts at Magma, make landing at Talisman, try Pixiebob, Disneyland, Poemex, Climax 7A, Climatex 7A+ and Prontoflex 7B. However, it’s time to say bye, the holiday is over and we have to go back home.ad a holiday