úterý 24. dubna 2012

Na Modříně je blaze a jeskyně se mi konečně otevřela.

Ještě než nastoupím do fabriky - kam jinam :( mám pár dní volno a chci ho využít. Chci jet na nějaký pořádný skály, nejraději na sever - Modřín nebo Sněžník, ale mám pár překážek. Zaprvé auto je doma v Chocni, zadruhé počasí nic moc a za třetí jet sám přes 3/4 republiky taky není zrovna ideální, ale motivace, tvrdohlavost a hlavně nadšení nad vším vítězí. Takže pátek ráno vypadá následovně - budíček 3.45 a příjezd na Modřín v 11h, ano přes 7h času mi zabírá se tam dostat, že mě to baví :) Na Modříně je spoustu krásných nových boulderů, nebudu je vypisovat všechny a tak něco vyberu. Je docela zataženo a lezení podle toho taky vypadá - Big Game, nádherný strop bez šance na úspěch. Jdu dále a místy jak splašenej volám Džanglímu, co je tamto a  za kolik to je atd. Rozehraju bitvu o Pentagon 8A, krásná hrana nade mnou hodně dlouho vítězí, začíná mě to srát, jak neumím zadržet ty vrata. Nicméně po těžkém obléhání Pentagon dobývám. V dálce vidím jak neskutečně prší a já se přesouvám pod jednu rozpažku za 8A+, když se chci pustit z chytu a sednout si na matici blbě to odhadnu a prsty nechávám na liště, která mi dost ostrouhá bříško a krystal mi roztrhne druhé bříško na ukazováčku, říkám si tak a teď máš po lezení, krve jak z vola, nemám vůbec žádný kapesníčky a tak to chladím vodou a zatahuju tejpkou. Zatahuje se čím dál více a asi půl hodiny dost silně prší, volím ústup k autu a zklamaný, že to zítra bude mokrý si jdu dát večeři. V sobotu vstávám o půl 7h na tření, k mému velkému překvapení je skoro všechno suchý, tak to nechápu, tak si jdu zkusit projekt z minula, krásná linka kousek nad Trikolorou. Marně vymýšlím jak nastoupit, ale příjdu na super fintu a je to doma - La Superba 7C nebo možná víc.



Dále jdu na Berušku, to je neskutečnej kus šutru, dole bílej buben s převisem a pak se skála láme do černé barvy. Jedinou skvrnou na Berušce je ta, že je lehce definovaná a nesmí se jedna police nad spárkou, nakonec jsem to vylezl jak Ondra Beneš. Výborně jsem využil podmínky, slunko už vykukuje z mraků a dost se otepluje, jdu na nové 7céčka do sektoru Rocklands, nádherně naskládaný šutry, docela čumím. Za nějaký čas přichází Vilda s Katkou a jdeme zpátky k Trikoloře, kterou Vilda nějaký čas zkouší, já si dávám 2h rest. Ukazuju mu zdejší novinky a cestou se zastavujem na Study Break. Z hecu zkouším spojení Kitkatu a Study, jsou to docela netradiční kroky a troufám si říct, že mi to náramně sedne, možná je to i 8A, ale to je jenom můj tip, kdo to má sakra přesně klasifikovat.

V pondělí je krásně, mám jeden pohovor a po něm chci jet do krasu, konečně vylézt Kolenomora, opětovně to mám zase trošku vlhký a první dva kroky jsou tedy velký trápení. Z minule mám nachozenou druhou část a jak se mi podaří dát krok už to nepustím a dolezu to, mám radost, jak dítě, protože mi to přišlo hodně těžký! Ještě se namotivuju na jednu lehčí verzi, kterou dávám trošku zázrakem. Mám ještě čas a tak zkouším projekt, který bude cca 8A+.   




 





Happy Modřín. The cafe finally opened for me.

Before I start in the factory (where else...), I have a few days off so I want to make use of them. I wanted to see some hefty rocks, preferably in the north, like Modřín or Sněžník, but there are several obstacles. First, my car is at home in Choceň. Second, the weather is so-so. Third, going over 3/4 of a country is not the best way to spend one's time either. Nevertheless, my motivation, stuborness, and enthusiasm top everything. So, Friday morning looks like this - Getting up at 3:45 and arriving at Modřín at 11. Yes, I spend over seven hours getting there - shouldn't I be tired of it? :-) There are many beautiful new boulders at Modřín. I am not going to list them all, I'll just pick a few. 


It was quite cloudy and my climbing looked like accordingly. Big game - a great roof with no chance of success. I went on. Here and there, I called Džanglí desperately demanding some closer information. I tried Bitva o Pentagon 8A. The nice edge didn't succumb for a long while. I started to be quite pissed. However, after a difficult "siege", the Pentagon was conquered. I saw heavy rain in the distance. I made a mistake and let my fingers on the edge My finger pad was grated off and another finger pad got wounded by a crystal. I told to myself I was screwed. Lots of blood everywhere, no napkins around. I just tried to cool it down with water and to tighten it. The clouds kept getting thicker and it was raining heavily for about half an hour. I decided to step back and have a dinner. I got up at half past 6 the next (Saturday) morning. To my great surprise, almost everyhthing was dry. I don'tget it. I tried a project from the last time. I was scratching my head over it but then I came up with a great trick and did it. La Superba 7C (maybe more).

The next one was Beruška, an incredible piece of rock. The weather was warmer, I used the opportunity and did it in the same style as Honza Beneš. Then I went on towards the new Cs in the Rocklands sector: nicely arranged rocks indeed! Vilda a Katka appeared after a while and we together went back to Trikolora. I had a 2-hour rest. On the way, we also had a stop at Study Break. I tried the combination of Kitkat and Study just for fun - the moves were pretty novel and I did it very well. It might be 8A but that's just my estimate. How the hell am I supposed to classify these in an exact way?

The weather on Monday was gorgeous, I had a interview and then I wanted to go to the Carst to conquer the Kolenomor. I knew the moves for the 2nd half from the last time and I managed to do the rest as well which made me happy because I found it very difficult! I also found some motivation for another (lighter) version which was a small miracle to do. I spent the remaining time at a new project, which could be around 8A+.  

7 komentářů:

  1. Tak jsem koukal k tobě do deníčku, pěkná nálož. Ty 8A už ani nepočítáš, co;)

    OdpovědětVymazat
  2. Nějak mě to vyšlo a těžko říct, jestli jsou to všechny 8A, díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, ta la superba je prodloužení plážového shybu. Tenkrát nám ty tvý nástupový chyty přišli dobrý max. jako stupy.

    OdpovědětVymazat
  4. Aha, tak hlavně, že se to vyjasnilo, ten první krok je úplně parádní, pak už to jde, měj se Štěpán

    OdpovědětVymazat
  5. tak jsem koukal na stary video z toho boulderu a vypada to, ze jsme zacinali levackou stejne a pravou o chyt vejs. trosku me zmatlo to, zejsi ten sutr vyfotil malinko nakrivo a blbe se mi to porovnavalo. kazdopadne je to mazec, pridas jeden krok, jednou rukou a z 6c je 7c...

    OdpovědětVymazat
  6. Porovnával jsem to s ostatními bouldery a ten krok mi přišel těžkej, omlouvám se, že jsem v tom udělal takovej chaos, né všechno se povede, měj se

    OdpovědětVymazat
  7. http://www.dailymotion.com/video/xqeftd_pla-z-ovy-shyb_sport

    OdpovědětVymazat