neděle 17. ledna 2021

Babí Lom - Mládež Z Dimenze X 8B - aktualizace o foto

Při zkoušení projektu na kameni Roof se mi podařilo přilomit jeden chyt. Původně jsem projekt šacoval určitě na 8C, teď to pro mě nabylo reálnější obrysy.

Jednu návštěvu jsem potřeboval na krokování a útok po hraně. Při druhé návštěvě už jsem párkrát držel hranu, ale tělo povolilo a buď jsem si kopnul na protější kámen, nebo jsem skončil s odřenými zády na kameni hned vedle. Třetí den vše klaplo. Cítím, že je to strop mé maximálky, takže nahazuji béčko a uvidíme. 

Bohužel fotku ani video nemám, v tom sněhu není vhodné místo kde a jak se zvěčnit. Ještě to půjde nastoupit vlevo a přelézt protisměr Juggernautem a do Mládeže Z Dimenze X, pro mě jasný zimní projekt, tak uvidíme.

 

Trying the project on the Roof rock I accidentally broke off a piece of stone and it made the whole project easier – I originally estimated it at 8C, this looks more real.

On my first visit I figured out the individual moves and attacked the edge. The second time I grabbed the edge several times but my body gave up every time and I either ended kicking the opposite rock or I grazed my back. The third time I finally succeeded. I can feel that the boulder hit my limits so I'd say it's an 8B, let's see.

Unfortunately, I don't have any photo or video, there wasn't any spot in teh snow where I could take a picture. There is also another option: starting the boulder from the left and climbing Juggernaut backwards to the Mládež Z Dimenze X boulder – I'm definitely going to make this my winter project and see where it gets me.





Žádné komentáře:

Okomentovat