středa 7. července 2021

Dogmatix

V neděli opět vyrážím do "domácích" Starých skal, mám zde rozlezeno pár těžkých prásků. Nejdříve se pověsím do Dogmatixe, zopakuji si kroky a dnes s neuvěřitelným štěstím přelézám. Na přelez jsem si moc nevěřil, ale zajímalo mě jestli se během pěti dnů něco změnilo. 

 Bylo to o maličkostech: myslel jsem, že nákoleník nemám, ale v batohu byl. Další věc bylo kvalitní založení patošpičky a konečně jsem ustál ty hnusné stupy, kůže byla parádní a podmínka perfektní. Nákoleník s kraťasy fungovaly a konečně i síla podržela. Tak to má být: přijet rozlézt a vylézt. Kéž by to platilo i u těžších, tam se klasa nesmírně zlomí...

                     Dogmatix 8B Sloup

On Sunday I visit Staré skály again, I have some badass climbs in progress there. First I go for Dogmatix, I repeat the moves and today I'm lucky enough to finish. It's a bit surprising, I didn't really believe I could finish, I just wanted to see if something had changed in those five days.

I guess it was all about the details: I thought I had forgot the knee protector but I had it in my backpack. Well placed toe and heel also did part of the job, I finally overcame the awful footholds, the conditions were great and I had enough skin on my fingers. The combination of shorts and the knee protector worked really well, too. Last but not least, I was strong enough. I wish the other hard climbs would be this smooth...

Žádné komentáře:

Okomentovat