pátek 9. října 2020

Leda Kost

V hlavě mám nápad vyzkoušet na podzim zase párkrát Leda Kost. První návštěva Lidomorny je s bráchou hned po MČR. Po Gymnastikovi vyzkouším kroky a docela to jde, další návštěva je až toto úterý. 

 Jedu s rodinkou a na Holštejně se potkávám s bráchovou family. Marťas jede na svoje projekty, maminky s dětmi na procházku a na hřiště a já na Lidomornu, kde už řádí Adam s Vojtou Vrzbou. Po zopakování kroků dám asi čtyři pokusy, z toho ve dvou padám z topu. 

 Ve čtvrtek jedu ráno sám, mám 2 hodiny času, vím, že na to mám, a jsem lehce nervózní, to je správně – tak to má být. Po rozlezu se cítím silně, během přelezu dělám malé chyby. Naštěstí to tak nevadí a už jsem v klíčovém nátahu, napaluji to co nejvíc, prsty naštěstí tak tak udrží lištu, která mi konečně neproteče mezi prsty, srovnat nohy, přidat a je konec! Pro mě je to konec jedné kapitoly, velká radost, tohle je opravdu velmi poctivé a tvrdé 8B. 12 kroků a padá se v posledním! Nejde až tak o klasu, ale o pojem! Po dlouhé době super prásk a zase potvrzení, že když se maká, tak to jde. Kost jsem zkoušel asi 5 let a 12 dní, podařil se mi teprve 4. přelez.

Přelezy:

Adam Ondra FA 2007
Martin Stráník 2013
Štefan "Pišta" Bednár 2018























I have a plan that I can't get of my mind: I want to try to conquer Leda Kost again ina utumn. First I went to Lidomorna with my brother after the Czech Championship. After a warm up at Gymnastik I try the moves of Leda Kost and it's not bad.

The next session is planned on Tuesday. I go with my family and meet my bro and his family. Marťas goes for his projects, the moms and children have a walk and I go to Lidomorna, where Adam and Vojta Vrzba are already climbing. After brushing the moves up I make about four attempts and twice I fall from the top.

On Thursday morning I go there alone. I have two hours and I know I can do it, I feel a bit nervous but it's a good sign. After the warm up I feel strong and I only make few small mistakes. Luckily, they don't matter, I get to the critical reach and I push really hard, fortunately I manage to hold on to the ledge and it doesn't slip through my fingers. Then I just need to sort out the feet and add the second hand and that's it! This is the end of an important chapter for me, I'm super happy, I really earned this hard 8B. There are twelve moves and people often fall from the last one! It's not about the grade, it's about the stuff behind that! Such a hardcore climb after long time really confirms that hard work pays off. I've been trying Kost for about 5 years and 12 days and I'm the fourth climber who finished it.

2 komentáře: