neděle 26. března 2017

První ČP v roce 2017 - Pardubice

V sobotu byl na programu letošní první ČP v Pardubicích. Sjelo se hodně závodníků a o to byl napínavější boj o nominaci. Kvalda se nesla v těžkém duchu, žádný boulder nebyl vyloženě lehký a stavěčům se kvalifikace krásně rozřadila. Lezlo se mi dost dobře, podařilo se mi vylézt 5 topů a s přehledem to stačilo na postup, na zbývající dva jsem neměl.

Finále holek bylo zajímavé, hodně se padalo pod topem a o kousek vyhrála Verča Šimková před Peťou Růžičkovou. Naše finále začalo krátce po 17 h, v hale bylo velké vedro a topení pod schody celkem topilo... nechápu? V izolaci jsme se snažili ochlazovat vším možným. Jednička začala hustým peklem, postavit se na golfáče a těžký skok a ještě těžší závěr, u mě totální temno, ani zóna. Dvojka krásná silovka, nevím proč, ale blbě nastoupím, nějak přehlédnu jednu pásku a hned sám skáču na zem a jdu hned znova. Pěkně se prokousávám boulderem a držím top, super vzpruha, z publika je slyšet, že topy zrovna nepadají. Trojka je taky pěkná silovka, ale ke konci dochází maglajz a trochu i síla a velmi těžký krok do topu mi dává stopku. Čtyřka: oblé lišty a přežvýkat golf se mi podaří, ale jak jsem už z předchozích boulderů zahřátý, tak se mi hodně špatně drží konečné oblé řezky, dolézám do topu, ale nejsem schopen přidat druhou ruku, nechápu co mám dělat, dolézám tam i podruhé, nenapadá mě dát nohu do koutu - byl jsem rád, že se na těch chytech držím.

Naštěstí mi to stačí na třetí místo, sám jsem si prohrál lepší umístění. Zaslouženě se třemi topy opět suverénně vítězí Martin, druhý končí se stejným zápisem jako já Chválič, ale má o jednu zónu více. Gratuluji všem. Za mě byly závody oproti minulému roku trochu krok zpět, hrozné teplo - jak ve skleníku. I když to bylo minulý rok v létě, bylo to příjemnější. Těch diváků v rámci olympijského dne bylo taky mnohem více, letos jen pár. Byl jsem trochu rozladěný, že ve dvou mužských boulderech bylo nejtěžší přidání druhé ruky do topu, na svěťáku jsem tento problém nikde, kde jsem dolezl do topu, neměl. Vilda s Dejvem udělali těžké bouldery s těžkými závěrečnými kroky. Je to asi dobře, takový je trend, máme být silnější, jen jsi nejsem jistý, jestli to jde aplikovat i na ČR. Za třetí místo jsem velmi rád, uvidíme, co přinesou další závody.



                                             Finále č. 1


 
                                             Finále č. 2



                                          Finále č.3



                                         Finále č.4

On Saturday this year's first Czech Cup in Pardubice was on my list. The number of the competitors was huge and made the qualification a real nail-biter. The qualification was pretty difficult, there wasn't such a thing as an easy boulder. I climbed well, reaching 5 tops, which made me pass to the final easily, but I wasn't able to finish the remaining two boulders. Girls' final was really interesting, many falls from under the top and Verča Šimková had a very close win over Peťa Růžičková.

Our final started shortly after 5 p.m., it was very hot in the hall and the heating under the stairs was on - I don't reall get why... While in isolation we tried to cool ourselves by all means possible. The first boulder was a pure hell - standing on the golf hold and then a hard jump and hard ending I didn't have a clue what to do with this one - I didn't get to the zone either. Number two was a nice power boulder and I don't start good, not sure why, and I somehow overlook one of the lines and jump down myself immediately. So I start again and get to the top this time, which is a good encouragement as I hear from the audience that the tops are quite rare. The third boulder requires strength, too, but towards the end I run off the chalk as well as of energy and a hard top move stops me. Number four has some round ledges and I get over the golf hold but, being hot from the previous climbing, I cannot grab the round stuff in the finish properly, so I get to the top but I'm not able to add the second hand and don't really know what to do, so I get there for the second time and the same thing happens. As I don't think of putting one foot into the dihedral, I can just hold on somehow. Fortunately it's still enough for a nice third place. The winner is Martin who really deserves it. Chválič has the same score as me but one more zone so he ends up second. Congratulations to everyone. 

In my view the competition's quality was worse than last year - the temperatures were awful - as if we were climbing in a glasshouse. Although the last year's competition took place in summer, it was much more comfortable. Also there were more viewers then, this year there were just few people in the audience. I was a bit upset that with two boulders the biggest trouble for me was adding the second hand to the top - at the World Cups I have never had problem with it. Vilda and Dejv made really hard boulders with hard final moves and it's probably a good thing. That's the trend, we should be stronger, I'm just not sure if this can be applied to the Czech environment, too. I'm very happy about my third place, let's see what the other contests will be like...

Žádné komentáře:

Okomentovat