sobota 28. ledna 2012

Blansko


Letos jsem se vrátil ke kameni, který jsem už měl vyhlídnutý nějakou dobu. Bylo těžký určit jestli má cenu vůbec kámen čistit, jelikož moc chytů a linií jsem neviděl, teď už vím, že toho vůbec nelituju. V nedávný době jsem do Blanska zavítal hned třikrát a to taky díky tomu, že od vlaku je to ke kameni cca 10-15min. První návštěva byla hlavně čistící + dělání dopadu. Přeci jenom se mi v levé části podařil přelézt boulder El Comandante 6C+, vyvážený kroky přes háčkovou lištu.

Kámen před čištěním:



Dopad



Po očištění:



Na druhý návštěvě se mi podařilo v pravé části přelézt jeden boulder ze stoje. Drop In 7A - nástup z parádních stisků, krok do oblin a nepříjemný výlez, moc pěkné. Řekněte mi kde takový fontáčovský výlez 30 km od Brna najdete? :) Ještě jsem chvilku zkusil levou variantu ze sedu, ale nic.

Na třetí návštěvu jsem byl namotivovanej jak už dlouho ne. Zabralo mi to asi hodinu a přidáním famózních 3 kroků do Drop Inu vzniká Pocta Jardovi asi 7B+. Jelikož lezci kolem projíždějí do krasu už hezkou řadu let, je malý zázrak, kde se tady tento boulder vzal. Zpět k názvu, boulder jsem věnoval jako vzpomínku svému tátovi, který mě přivedl k tomuto úžasnému sportu.



Co mě ještě dost vrtá hlavou jsou klasifikace, protože nemám moc srovnání, takže je berte s dostatečnou rezervou a vůbec si s ní nevím rady. Kámen je hned za křižovatkou po levé straně ve svahu.



1. El Comandante 6C+
2. Drop In 7A
3. Pocta Jardovi 7B+

Časem bude průvodce na Pureboulderingu.




Blansko

This year I came back to the rock I was watching for quite a time. At first, it was difficult to determine whether the rock was actually worth cleaning or not because I couldn't see many holds and lines. Now, I know I don't regret it at all. I recently visited Blansko three times, one of the reasons being the short distance of the boulders from the train station (10 - 15 minutes). I spent the first visit mainly cleaning and arranging the falling area. Despite that, I managed to climb the boulder called El Comandante 7A (located in the left part): Balanced steps over the edge.

Photos: The boulder before cleaning - the bottom - cleaned

On the second visit, I managed to climb a boulder on the right side, starting from the standing position. Drop In 7A(+): The start with perfect holds, then a step over the bulge and a demanding pull to the top -- very nice. Just show me another boulder of this kind located less than 30 km from Brno! :-) I also tried the left variant starting from the sitting position, but no way.

I can't remember the last time when I was so motivated as on the third visit here. It took me about an hour. The result: By adding three superb steps to Drop In, I created Pocta Jardovi (A Tribute to Jarda, about 7C). As climbers have been coming to this place for a long time, it is a small miracle that this boulder has been discovered here. Back to the name: I dedicated this boulder to the remembrance of my dad who brought me to this amazing sport.

What I still wonder about is the classification. I don't have much to compare with, so please take my classification just as a proposal. Sometimes, I am quite doubtful. The rock is located on the hillside just behind the crossroads, on the left side.

1. El Comandante 7A
2. Drop In 7A(+)
3. Pocta Jardovi 7C???

Eventually, I'll make a guide to Purebouldering.

Žádné komentáře:

Okomentovat